Muriza – A modest slab with temptious curves.

muriza_typeface_09

Muriza is a collaborative slab serif type family with decent character and distinctive curves. The typeface started as a student project in 2011, has been revised extensively, and now is published by Jürgen Schwarz and Jakob Runge. A total of eighteen styles enable various applications, reinforced with several OpenType layout features. The main focus in development was a balanced design and a harmonious text feeling.

muriza_typeface_08 muriza_typeface_07 muriza_typeface_10 muriza_typeface_05 muriza_typeface_02 muriza_typeface_01 muriza_typeface_03 muriza_typeface_06

As an economic slab serif Muriza values harmonious shapes and well working normalcy. All nine weights—such as the uniform, angular serifs—follow a geometric conception. Smooth shapes and partly curved spurs are complementing the clear rhythm.

Influenced by straight appearance and slightly condensed shapes Muriza is ideal for display usage, especially the two extremes: the filigrane hairline and the sturdy black weight. An important feature of Muriza is its range. Each weight provides small caps and matching italics. These are coming with lively spurs, but o the whole the italic stick to the conventional and balanced characteristic style of the upright.

As a student project the first drafts were born in 2011. In 2014 after a thorough revision and huge character extension Muriza is published by Jürgen Schwarz and Jakob Runge.

muriza_making-of_06_akt3-2014_korrekturen-zur-kursiven

   muriza_making-of_05_akt3-2013_mögliche-gewichte-und-gewichtsabstufungen

The extended Latin character set of 833 glyphs—respectively 636 in italics—supports most Latin-based scripts and also offers certain stylistic alternates for typographic variety.

In addition to linging, oldstyle and tabular figures the typeface includes fractions, currency symbols, icons and matching arrows.

  • goncalo

    Bom dia,

    O meu nome é Gonçalo Gomes e sou docente da Universidade de Aveiro e Investigador do Instituto de Investigação em Design, Media e Cultura [ID+].

    Estou neste momento a desenvolver uma investigação do âmbito do Programa Doutoral em Design, com o tema: Para um Património Cultural Significante, uma intervenção do ponto de vista do design e uma das actividades que temos em curso prende-se com a importância caracterizar o uso de ferramentas WEB 2.0 na patrimonialização da História da Cultura do Design em Portugal. Esta é uma investigação que pretende ainda ser um contributo para o projecto CIDES.PT – Centro de Investigação do Design Português (http://cides.pt) em desenvolvimento pelo Instituto de Investigação em Design, Media e Cultura [ID+] (http://www.idmais.org).

    Nesse sentido, e após uma primeira fase de identificação de algumas das iniciativas que se enquadram na nossa pesquisa, estamos a solicitar a colaboração dos seus autores para o preenchimento de um pequeno inquérito que pretende, essencialmente, compreender melhor a realidade do uso das ferramentas web 2.0 no processo de patrimonialização social do vasto espólio da cultura material portuguesa.

    Sendo que consideramos que o vosso blog se enquadra no perfil do nosso objecto de estudo pedíamos-lhe se aceitava participar na nossa recolha de dados através do link: https://goncalo.typeform.com/to/xsVeI2

    Relembro que a participação no estudo é voluntária e são garantidos o anonimato e a confidencialidade das respostas.

    Muito obrigado pela sua colaboração, que é para nós da máxima importância.

    Qualquer dúvida não hesite em nos contactar através do email: goncalo@ua.pt

  • http://www.clearexplainer.com/right-script-for-animated-video-production/ John

    Nice example of elaborate balanced typography.